تاریخ: 19 اگوست 2020

رئیس شورای اروپا و رهبران آلمان و اتریش در مورد تشدید مداوم ترکیه توسط مدیترانه شرقی ، مجدداً حمایت اتحادیه اروپا از یونان و قبرس را تأکید کردند.

آنها اظهارات خود را پس از یک کنفرانس ویژه از طریق کنفرانس در روز چهارشنبه منتهی به جلسه فوق العاده که برای پایان ماه سپتامبر برگزار شد و در آنجا روابط اتحادیه اروپا با ترکیه با عمق بیشتری بررسی خواهد شد ، بیان کردند.

صدراعظم آلمان ، آنگلا مرکل ، نگرانی شورای اروپا راجع به تنش در دریای مدیترانه شرقی و همچنین حمایت قاطع آن از یونان و قبرس در هنگام برگزاری کنفرانس اعلام کرد. آلمان در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را در اختیار دارد.

مرکل در پایان این نشست  ، گفت: باید همه تلاش های احتمالی برای تشدید تنش خطرناک در منطقه انجام شود. وی افزود ، شورای امنیت اتحادیه اروپا ، همبستگی خود با یونان و قبرس را در مورد حقوق سرزمینی دریایی آنها ابراز کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین تأکید کرد که شورای اروپا در ماه سپتامبر بر روابط اتحادیه اروپا با ترکیه تمرکز خواهد کرد ، که او آن را که "مسلماً جنبه های مختلفی دارد" توصیف می کند.

وی تأکید کرد که آلمان از آغاز مجدد گفتگو در مورد اختلافات در مورد تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور ، گفتگو که تا سال 2016 ادامه داشته است ، پشتیبانی می کند. اما ضمن ابراز نگرانی از تشدید وضعیت اخیر وعده داد "ما در ماه سپتامبر به عمق موضوع باز خواهیم گشت".

 

كورز: اتحادیه اروپا باید تدابیری اتخاذ كند

صدراعظم اتریش ، سباستین کورز در سخنان خود روز چهارشنبه با بیان اینکه اتحادیه اروپا کاملاً از یونان و قبرس حمایت می کند ، اظهارات خود را تکرار کرد و وی از اتحادیه اروپا خواست تا واکنشی آشکار در برابر رفتار پرخاشگرانه ترکیه داشته باشد.

کورز پس از کنفرانس تلفنی با اشاره به تحولات دریای مدیترانه گفت: "اروپا نمی تواند از این نقض آشکار حقوق بین الملل دور شود."وی افزود ، اتحادیه اروپا برای گفتن امور بدون اقدام به آنها كافی است. باید "اقدامات ترکیه را به شدت محکوم کرد و اقدامات مشخصی علیه آن انجام داد."

منبع خبری:www.greekreport.com

 صدر اعظم آلمان پشتیبان یونان است