امروز ، یکشنبه 20 ژوئن 2021 ، موزه آکروپولیس دوازدهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

این سالگرد در حالی برگزار می شود که موزه سخت ترین سال خود را طی کرده است ، پس از بیش از شش ماه بسته شدن به روی مردم به دلیل همه گیری Covid-19 ، در 14 مه دوباره افتتاح شد.

با استفاده حداکثر از تعطیلی اجباری ، کارمندان موزه ، تحت هدایت باستان شناس Stamatia Eleftheratou ، فرصت را غنیمت شمردند و به پروژه های مرمت و نگهداری رسیدند.

از جمله طرح Makrigiannis ، یک گالری کاوش که به طور منحصر به فرد در معماری زیر موزه که یک محله باستانی آتن را به نمایش می گذارد ، اضافات دیگری به نمایشگاه دائمی وارد شد.

موزه آکروپولیس که امروزه تجدید و تمدید شده است ، در روز تولد خود از ساعت 8 صبح تا 8 بعدازظهر ، با کاهش ورود (5 یورو) به تمام مناطق نمایشگاه ، از بازدید کنندگان استقبال می کند. علاوه بر این ، بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت تا در ارائه موضوعی جدید "Marathon-Salamis. در ردیابی اسطوره و تاریخ ”.

در این ارائه ، بازدید کنندگان باستان شناسان موزه در مورد جنگهای ایرانی و اهمیت آنها برای جهان غرب ، مخالفان درگیر و نقشی که خدایان و الهه ها بازی می کنند ، اهمیت نبرد ماراتن در پیروزی جنگ دریایی سالامیس ، بهای پرداخت شده توسط آکروپولیس و نحوه تبدیل آن به آفرینش و سرانجام نحوه به تصویر کشیدن لحظات عالی تاریخ در نمایشگاه های موزه آکروپولیس.

به دنبال تولد موزه ، این نمایش موضوعی هر جمعه و یکشنبه به بازدید کنندگان موزه ارائه می شود.