Healthline رژیم های یونانی را "سالم ترین" در جهان می نامد و بهترین غذاهای یونانی را برای سبک زندگی سالم ارائه می دهد

برای پانزدهمین سال متوالی ، بستر رسانه ای مشاوره پزشکی آمریکایی ، Healthline ، غذاهای یونانی را در بالای لیست سالانه غذاهای سالم یک بار در جهان قرار داده است.

Healthline با تأکید بر فوایدی که غذاها و مواد یونانی می تواند به سلامتی ، پوست ، مو مردم ارائه دهد ، همچنین اشاره کرد که رژیم یونانی "طول عمر" را به ارمغان می آورد و "توصیه شده ترین رژیم در میان متخصصان تغذیه" است ، زیرا بیشتر گیاهان است. مستقر.

"غذاهای یونانی مظهر کامل از رژیم غذایی مدیترانه ای، که در واقع در جزیره کرت، که در آن مردم محلی یک امید به زندگی بالاتر و کاهش خطر بیماری های قلبی نسبت به فرد به طور متوسط، با توجه به غذایی که می خورند، پرداخته است." HEALTHLINE نوشت .

آنچه باعث خاص بودن غذاهای یونانی می شود نیز این واقعیت است که در یونان ، هر قطعه از زمین دارای آب و هوای مختلفی است ، بنابراین محصولات کشاورزی تولید شده در سراسر کشور با یکدیگر متفاوت است. چربی به جای گوشت در بین روغن زیتون و آجیل وجود دارد ، در حالی که میوه ها و سبزیجات همیشه در بیشتر غذاهای یونانی وجود دارند. علاوه بر این ، در حالی که برخی از محبوب ترین غذاهای یونانی مملو از کالری هستند ، مانند موساکا ، پاستیتسیو یا سوولاکی ، گزینه های زیادی بر اساس حبوبات ، ماهی و سالاد وجود دارد.

کیت ایوب ، متخصص تغذیه کودکان ، رژیم درمانی و استاد کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک ، با Healthline مصاحبه کرد و اظهار داشت که "رژیم غذایی یونانی مثالی از این است که تغذیه سالم لازم نیست که خسته کننده باشد ، زیرا مردم به غذاهای خوشمزه می خورد بدون اینکه بدن آنها را به خطر بیندازد. "

دکتر ایوب توضیح داد: "این به این دلیل است که غذاهای محلی یونان به مواد طبیعی و فرآوری نشده و روش های آماده سازی آزمایش شده با زمان اعتماد می کنند و بیشتر موادی را ارائه می دهند که سایر غذاهای منطقه مدیترانه را بسیار سالم می کند."

به گزارش Healthline Media ، تحقیقات طی 40 سال گذشته نشان داده است که رژیم سنتی یونان یکی از رژیم های غذایی سالم در کره زمین است. این امر همچنین ممکن است این پدیده متناقض را توضیح دهد که علیرغم برخی از عادات بد مشخصه مردم یونان ، مانند سطح پایین فعالیت بدنی و سیگار کشیدن زیاد ، مردان یونانی بیشترین امید به زندگی را در اروپا دارند (با 75 سال سن) ، در حالی که زنان آمده 5 هفتم در کل اروپا (در 80.3 سال).

سالم ترین غذاها و موادی که در اکثر غذاهای یونانی گنجانده شده اند عبارتند از:

روغن زیتون

شواهد علمی در مورد مزایای روغن زیتون نه تنها به پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب ، فشار خون بالا ، ترومبوز ، دیابت ، از دست دادن عملکردهای شناختی و چاقی محدود می شود ، بلکه به طور عمده به دلیل دو مورد آن نیز شناخته می شود اجزای اصلی: اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان ها.

شراب

گفته قدیمی یونانی که ادعا می کند "یک لیوان شراب در روز برای سلامتی مفید است" ، طبق گفته دانشمندان Healthline ، که معتقدند شراب ، و به ویژه شراب قرمز ، واقعاً به مقابله با بیماری های قلبی کمک می کند - اما همیشه به صورت کوچک مقادیر یک لیوان شراب به همراه یک وعده غذایی یونانی جزئی جدایی ناپذیر از سبک زندگی یونانی است ، اما همچنین یک ماده پخت و پز بسیار معمول در غذاهای یونانی است.

فیبر

غذاهایی که سرشار از فیبرهای غذایی هستند ، مانند سبزیجات میوه ای ، حبوبات و غلات در برابر بیماری عروق کرونر قلب و انواع مختلف سرطان محافظت می کنند ، در حالی که آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین C هستند. طبق استاندارد رژیم کرت ، لازم است حداقل 30 گرم فیبر غذایی در روز و 400 گرم میوه و سبزی مصرف کنید.

ماهی

ماهی ها و به ویژه ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی تن ، ماده اصلی غذایی رژیم یونانی هستند و به وفور در سراسر کشور یافت می شوند. ماهی ها علاوه بر پروتئین با کیفیت بالا ، اسیدهای چرب امگا 3 نیز فراهم می کنند که برای رشد جسمی و روانی و حرکتی و پیشگیری از بیماری های مزمن ضروری است. ماهی های کوچک نیز منابع بسیار خوبی از کلسیم هستند.

عکس وودیس لوتراکی

هورتا

خواص آنتی اکسیدانی هورتا (سبزها) ، مانند گزنه و پایک ، به دلیل پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی و بیماریهای قلبی عروقی ، به لطف غلظت بالای کاروتن B. در واقع ، یونان بیش از 150 ماده خوراکی تولید می کند علف هایی که بطور منظم در غذاهای یونانی به عنوان سالاد ، غذاهای کناری یا اصلی گنجانده می شوند.

Healthline Media گزارش می دهد که متعهد است هر فرد اطلاعات شفاف ، معتبر ، مبتنی بر شواهد و سلامت را ارائه دهد و محتوای آن برای بررسی صحت بالینی آن همیشه از نظر پزشکی بررسی می شود.