بیست و سومین جشنواره مستند تسالونیکی از روز پنجشنبه (24 ژوئن) آغاز می شود و تا 4 ژوئیه در 9 سینمای روباز در تسالونیکی ، دو نمایشگر پاپ آپ در بندر شهر و همچنین به صورت آنلاین برگزار می شود.

این جشنواره به اصطلاح "ترکیبی" در مجموع 92 فیلم به تماشاگران سینما ارائه می دهد ، در حالی که بینندگان خانه می توانند به 142 فیلم از فهرست جشنواره به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند. جشنواره امسال 151 مستند از سراسر جهان را شامل می شود ، از جمله 78 تولید یونانی که 8 مورد از آنها وارد یک مسابقه بین المللی می شوند که در طول جشنواره نیز برگزار می شود.

افتتاحیه جشنواره و نمایش آن در بندر ، یک مستند موزیکال با عنوان "تینا" توسط دن لیندزی و تی جی مارتین است که زندگی و کار خواننده بزرگ ستاره تینا ترنر را بررسی می کند.

جشنواره مستند تسالونیکی (TDF) اولین دوره ای در اروپا است که بخش جدیدی را به ارائه پادکست اختصاص می دهد و روابط این سبک صوتی معاصر با هنر سینما را بررسی می کند. یک مسابقه پادکست نیز شامل 23 پادکست یونانی زبان و انگلیسی زبان ، یک قسمت خارج از مسابقه با 13 پادکست یونانی زبان و یک بخش ویژه پادکست با دو پادکست از ایالات متحده و دانمارک برگزار می شود. پادکست های ویژه ایجاد شده در طول جشنواره نیز ارائه خواهند شد.

TDF توسط وزارت فرهنگ و ورزش ، منطقه مقدونیه مرکزی و شهرداری تسالونیکی و چندین نهاد دولتی و خصوصی دیگر پشتیبانی می شود.