پیش بینی می شود اقتصاد یونان با 9.0 درصد در سال جاری منعقد شود. با این حال ، کمیسیون اروپا در این گزارش اقتصادی تابستان منتشر شده در روز سه شنبه ، برای سال  2021, رشد 6.0 درصد را پیش بینی می کند.

مقامات اجرایی اتحادیه اروپا گفتند که تولید ناخالص داخل یونان در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به سه ماهه قبلی 1.6 درصد به طور فصلی کاهش یافته است و این نشان دهنده آغاز مهار coronavirusus در پایان ماه مارس است.

کاهش تولید ناخالص داخلی ناشی ازافت سرمایه گذاری و کاهش صادرات بود ، در حالی که مخارج دولت ومصرف خصوصی سهم مثبت داشتند.

فعالیت اقتصادی ابتدا در عرصه خدمات و تا حدی کمتر صنعت و بخش کشاورزی کاهش می یافت ، در حالی که ساخت و ساز روند نزولی را کاهش می داد و احتمالاً به دلیل کاهش نرخ مالیات دربخش ارزش افزوده درژانویه فعالیت اقتصادی کاهش یافته است.

با كاهش شدید تقاضای داخلی و صادرات ، انتظار می رود اثر كامل اقتصادی اقدامات مهارتی در سه ماهه دوم محقق شود.از آنجا که تدابیر از راه دور اجتماعی به تدریج در یونان آرام می شود ، انتظار می رود فعالیت اقتصادی دوباره آغاز شود و منجر به بهبود جزئی تقاضای داخلی شود.

در این گزارش آمده است: اجرای سریع اقدامات مالی در حدود 9 1/2 درصد از تولید ناخالص داخلی برای خنثی کردن تأثیر اقتصادی این بیماری ، باید تقاضای داخلی را تا حدودی کاهش دهد.

انتظار می رود که بخش های جهانگردی و حمل و نقل با بحران مواجه شوند. غلظت گردشگری در ماه های تابستان یونان را به ویژه در برابر محدودیت های مسافرتی و تغییرات ناشی از COVID-19 در رفتار سفر آسیب پذیر می کند.

انتظار می رود رکود اقتصادی منجر به افزایش نسبتاً کوتاه مدت بیکاری در یونان شود

منبع خبری: www.greekreporter.com

 گزارشهای اتحادیه اروپا می گوید ، اقتصاد یونان در سال 2020 تا 9 درصد در سال منقضی خواهد شد