بانک ملی یونان اخیراً علیرغم رکود اقتصادی جهان در سال گذشته ناشی از همه گیر ویروس کرونا، سود چشمگیری را گزارش کرده است..

گروه بانک ملی اعلام کرد سود پس از مالیات خود در نیمه اول سال 2020 457 میلیون یورو افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 239 میلیون نفررو به افزایش است ، به استثنای هزینه 90 میلیون یورو برنامه بازنشستگی داوطلبانه و سایر حقوق بازنشستگی و هزینه های بازسازی ، که بالغ بر 27 میلیون یورو بود..

پاولوس میلوناس ، مدیر اجرایی بانک با اظهار نظر در مورد نتایج ، اظهار داشت: "کووید 19 همچنان به تحرک حرکات اقتصاد می پردازد. اجرای اقدامات محدودکننده و افزایش عدم اطمینان منجر به افت بی سابقه فعالیت اقتصادی در سال 2020 شد.

وی گفت: "با این وجود ، با افت تدریجی اقتصاد با تأخیر در بخش مهم گردشگری و افزایش محرک های مالی و نقدینگی ، فعالیت در بخش های خاص نشانه های روشنی از بهبود در ژوئن و ژوئیه نشان داد.

وی گفت: "در این محیط خارق العاده ، نقش ما در حمایت از مشتریان و اقتصاد یونان بسیار مهم تر از همیشه است. برای این منظور ، ما اقدامات هدفمند پرداخت مبلغ و برنامه های پشتیبانی دولت را اجرا کرده ایم. "

مایلونس در ادامه اظهار داشت كه این موسسه در بازپرداخت برخی از وام ها مبلغی معادل 3/5 میلیارد یورو در نظر گرفته است

وی افزود:  بانک ملی یونان همچنین همراه با برنامه های دولت یونان وام های جدید بالغ بر 2.8 میلیارد یورو پرداخت کرده است. وی افزود: "بیش از 2.0 میلیاردیورو مبلغ پرداخت اضافی در نیمه دوم سال جاری در خط لوله قرار دارد."

مدیرعامل بانک ملی یونان خاطرنشان کرد: "عملکرد عملیاتی اصلی گروه در یک محیط بسیار دشوار مقاومت کرده است. سود عملیاتی هسته ای سالانه 21 درصد افزایش یافت و به سهم اول سال 2020 به 132 میلیون یورو رسید.. "

میلوناس بیان کرد: "در این دوره بحرانی و با بهبودی اقتصادی ، ما به سرمایه گذاری در برنامه تحول یافته و موفق خود ادامه خواهیم داد. با تکیه بر حرکت فعلی ، تغییر به دیجیتال تسریع می شود ، همانطور که اجرای یک مدل عملیاتی چابک تر به منظور بهبود کارایی بانک انجام می شود.

وی با بیان این جمله افزود :"من به دستاوردهایمان در نیمه اول آشفته سال افتخار می کنم؛ ایمن نگه داشتن مردم ، حمایت از مشتریان و اقتصاد ما ، بنابراین نقش تاریخی ما را محقق می کند.

منبع خبری:www.greekreporter.com

 

 گزارش بانک ملی یونان از سود 457 میلیون یورودر نیمه اول سال 2020 ....