اقامت ارزان

جیرونا شهری است بسیار زیبا و دیدنی در ن صد کیلومتری شمال شرق بارسلونا و از مهم ترین شهرهای کاتالونیاست که در سفر به اسپانیا باید دید. معمولا کسانی که به بارسلونا سفر می کنند یک روز از اقامت خاطره انگیز خود در این شهر ساحلی بسیار زیبا را به جیرونا اختصاص داده و با قطار به جیرونا سفر می کنند.
سفر به جیرونا از بارسلونا با استفاده از قطار در حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید و البته از دره ها و پستی و بلندی های بسیار بسیار زیبا رد خواهید شد و از مسیر نیز لذت خواهید برد. این شهر در نزدیکی رودخانه ی Onyar قرار دارد و شهری بسیار بسیار زیباست
جیرونا تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است. این شهر استراتژیک ۲۵ بار از سوی دشمنان مختلف محاصره شده است و در سفر به این شهر قلعه و برج و باروهای بلند بازمانده از جنگ های قدیم را خواهید دید. از این ۲۵ بار محاصره ای که صورت گرفت ۷ بار این شهر سقوط کرده است. این شهر مدتی توسط فرانسه اشغال شده بوده و در قلمرو فرانسه قرار داشت.
در قرن نوزدهم به منظور گسترش شهر، دیوارهای دفاعی که در قدیم دور شهر کشیده شده بود تخریب شده است ولی به تازگی بخشی از این دیوارها که از قدیم مانده بودند در برخی نقاط خصوصا در قسمت شرقی شهر کشف شده و احیای و مرمت گردیده و اکنون از جاذبه های توریستی این شهر زیبا می باشد.
در سفر به این شهر خواهید دید که این شهر همانند تابلویی که نقاشی کرده باشند زیبا و خوشرنگ و بسیار بسیار دیدنی و چشم نواز می باشد. در سفر به اسپانیا و در سفر به بارسلون، دیدار از جیرونا را فراموش نکنید و یک روز از اقامت خود در بارسلون را به گشت و گذار در جیرونا اختصاص دهید

اقامت ارزان
البته به دلیل اینکه پروازها خصوصا در فصول و ماه های پر تردد به بارسلون گران است پرواز های ارزان قیمت از دیگر کشورها معمولا به فرودگاه کوچکی که در جریونا قرار دارد انجام می شود و از این نظر این شهر کاربرد مهمی خصوصا برای توریست هایی که دنبال سفر ارزان تر به بارسلون هستند دارد به این معنی که به جای خرید بلیط شرکت های هواپیمایی که مستقیما به بارسلون می روند بلیط شرکت های هوایی ارزان قیمت که به مقصد جیرونا پرواز دارند را تهیه کرده و پس از پیاده شدن در جیرونا با اتوبوس به بارسلونا می روند.