اقامت بدون شرایط حضور در اروپا

 

تاریخچه
دویدن گاوهای وحشی در پامپلونای اسپانیا ریشه در سالهای دور دارد که در واقع مراسمی برای جشن گرفتن Saint Fermin در منطقه ی Navvare بوده است. این فستیوال ملی هر ساله از تاریخ ششم تا شانزدهم جولای و در واقع به مدت ۷ روز برگزار می شود. در این ۷ روز، لحظه ای که عقربه ی ساعت روی ۸ صبح می ایستد، دوندگان در سرتاسر شهر پامپلونا شروع به دویدن می کنند تا با گاوهایی در پشتشان که دنبالشان می کنند، مراسم هیجان انگیز و گاهی خنده دار را شروع کنند.


در این مراسم چه می گذرد؟
در این مراسم، ۶ گاو نر خشمگین و وحشی در خیابان های شهر رها می شوند تا مردمی که در هر طرف در حال دویدن هستند را دنبال کنند. علاوه بر این گاوها، تعدادی گوساله ی پروار شده هم که تقریبا به اندازه ی همان گاوها وحشی هستند در خیابان ها رها می شوند. حتی در جاهایی در مراسم، وقتی گاوهای عصبانی در حال تاختن در مسیر خودشان هستند، انسانها پشت سر گاو می دوند تا هیجان مراسم را چندین برابر کنند.


این رویداد مربوط به چیست؟
صبح روز گاوبازی، افراد روز خود را با خواندن شعرهایی در وصف Saint Fermin شروع کرده و از او تقاضای راهنمایی و محافظت در طول دویدن در مسابقه می کنند. (گفته می شود Saint Fermin یکی از کاتولیک های مقدس در بین اسپانیایی ها بوده است و به همین دلیل برای مردم این کشور مقدس است). لحظاتی قبل از شروع مراسم، دوندگان شروع به مانور دادن می کنند تا بتوانند در حین مراسم بهترین موقعیت را داشته باشند. بهترین دونده کسی است که بتواند نفس های گاو را قبل از اینکه از جلوی گاو کنار برود ، حس کند. تمام این مسابقه و داستان ها در ۳ تا ۴ دقیقه اتفاق می افتد و بعد از آن شرکنت کنندگان و افرادی که از زنده ماندن خوشحال هستند می روند تا زنده ماندنشان را جشن بگیرند! و آنهایی هم که خیلی خوش شانس نبودند به طرف بیمارستان می روند تا مداوا شوند.


ریسک شرکت در مسابقه
اگر چه هر کسی که در این مسابقه شرکت می کند، مطمئنا ریسک آن را هم قبول کرده است اما نکته ای وجود دارد که با رعایت آن می توان کمتر در خطر بود: نرده های چوبی بلندی وجود دارد که افرادی که دوست دارند در این مسابقه باشند اما فقط می خواهند نگاه کنند و جز دوندگان نباشند، بهتر است پشت آن بایستند . این نرده ها، افراد ر در مقابل حملات حفظ می کنند. در مراسم امسال ۸ نفر که شاخ های گاو به بدنشان خورده بود و به شت زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند تا فورا تحت عمل جراحی قرار بگیرند.


دویدن یا ندویدن مسئله ای است!
اگر چه دویدن با این گاوها بسیار خطرناک است اما ممکن است جز کارهایی باشد که دوست دارید در سفر به اسپانیا آن را امتحان کنید در نتیجه شرکت در آن برای همه آزاد است. شرکت کنندگان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و از تمام قوانین مسابقه آگاه باشند. اگر دوست دارید در این مسابقه شرکت کنید معلوم است ریسک آن را قبول کرده اید پس حالا برای هیجان بیشتر و عصبانی تر کردن گاوها، حتما پارچه ی قرمزی همراه خود داشته باشید!