سال ۲۰۱۶ میلادی رو به پایان است و بازار آمارها و تحلیل های جهانی داغ است. در اواخر ماه سپتامبر  شرکت مسترکارت آمار پربازدیدترین شهرهای جهان را اعلام کرد که در این فهرست بنا بر شاخص های مختلف، ۱۳۲ شهر جهان که دارای بیشترین گردشگر بودند معرفی شدند.

 

در این مطلب می خواهیم ۲۰ شهر اول این لیست که بیشترین گردشگر را در دنیا به خود اختصاص داده اند، معرفی کنیم


۱. بانکوک، تایلند
اقامت اروپا


بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند و بزرگترین شهر آن است. نام رسمی و محلی این شهر «کرونگتپ» (Krungthep) به معنای شهر فرشته ها است ولی اکثر خارجی ها از نام بانکوک استفاده می کنند. بانکوک به دلیل داشتن معبدهایش، مجموعه کاخ پادشاهی، مراکز خرید بزرگ و رستوران های فراوان، دربین گردشگران شهرت یافته است. شهر بانکوک در کشور تایلند، با ۲۱.۴۷ میلیون نفر بازدیدکننده ی بین المللی، بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده است.


۲. لندن، انگلستان

اقامت بدون شرایط حضور

 

لندن شهری است با قدمت ۲۰۰۰ ساله که تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان بازمی گردد و امروزه این شهر به عنوان مهم ترین شهر انگلستان به حساب می آید. مردم این شهر، دارای تمدن، فرهنگ، دین و آداب و رسوم خاص خود هستند، به طوری که امروزه ۳۰۰ زبان گوناگون در این شهر تکلم می‌شود.

 

۳. پاریس، فرانسه

اقامت با اثبات تمکن مالی

 

پاریس از شناخته‌ترین مقصدهای گردشگران جهان است. سالانه حدود ۳۵ میلیون نفر توریست از پاریس دیدن می‌کنند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک‌های مشهور جهان در این شهر قرار دارند. معروفترین آثار شهر پاریس کلیسای قرن دوازدهمی نوتردام، برج ایفل و تاق نصرت پیروزی (تریومف) می‌باشند.

برج ایفل ابتدا به صورت موقت جهت نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ توسط گوستاو ایفل بنا شد، اما با حفظ آن پس از این تاریخ امروزه در نزد جهانیان به عنوان نماد شهر پاریس شناخته می‌شود.

 
۴. دبی، امارات متحده عربی

اقامت از طریق اثبات تمکن مالی

 

دبی یا دوبی در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی است. دبی ستاره‌ی کوچک اما پرزرق و برق خاورمیانه است که بعضی از هیجان‌انگیزترین دیدنی‌های جهان را در خود جای داده است: بلندترین ساختمان دنیا، سریع‌ترین رولرکاستر دنیا، پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا و بزرگترین دلفینارویم دنیا.

 
۵. نیویورک، آمریکای شمالی

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

 

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا و قلب اقتصادی این کشور به حساب می‌آید. عده‌ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیده‌اند. تندیس آزادی هدیه‌ای که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است.

کتابخانه عمومی شهر نیویورک از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی جهان است و موزه گوگنهایم، موزه تاریخ طبیعی آمریکا و موزه متروپولیتن نیویورک که در مجاورت پارک قرار دارد محتویاتی دارند که در جهان نظایرشان را نمی‌توان یافت.

 
۶. سنگاپور، جمهوری سنگاپور

اقامت تضمینی اروپا

 

در شهر سنگاپور، صنعت گردشگری، یکی از منابع عمده درآمد را تشکیل می‌دهد. جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور دربین جهانگردان است.


۷. کوآلالامپور، مالزی

اقامت از طریق اثبات تمکن مالی


کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی است و گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند. این شهر رنگارنگ دارای فرهنگ و آداب و رسوم مختلف، غذاهای محلی دلپذیر، و معماری زیبا از ترکیب معماری شرق و غرب می باشد.

 

۸. استانبول، ترکیه

اقامت کشور یونان

 

استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. این کلان شهر در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شد. استانبول دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که برخی از آن ها عبارتند از: کلیسای ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، موزه باستان شناسی استانبول، بازار بزرگ استانبول، کلیسای چورا، میدان تکسیم و ...


۹. توکیو، ژاپن

اقامت آسان اروپا


توکیو با جمعیتی در حدود ۳۲ میلیون نفر پرجمعیت‌ترین شهر دنیاست. افق توکیو بسیار زیبا و بی‌نظیر است که آن را از دیگر شهرهای بزرگ دنیا مجزا می‌کند. ۱۵ برج این شهر بالای ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. توکیو به دلیل تراکم و گستردگی دارای جاذبه‌های بی‌مانندی است. توکیو با روشنایی نئون و معماری معاصر بسیار جذاب به نظر می‌رسد و مانند نیویورک معمولا در فیلم‌ها به خاطر زیبایی و چشمنواز بودن آن به تصویر کشیده می‌شود.


۱۰. سئول، کره جنوبی

اقامت

 

سئول از آن شهرهایی است که بسیاری از اولین‌ها و‌ ترین‌های جهان را در دل خود جای داده است. شهری با دو هزار سال قدمت که هنوز هم کاخ ها و قصرهای زیادی در آن شهر پابرجا هستند. سئول دارای بزرگترین کلیسای جهان، خانه های چوبی مختلف و بزرگ ترین پارک سرپوشیده ی دنیا می باشد.


۱۱. هنگ کنگ، چین

سوال برای اقامت

شهر هنگ کنگ بسیار تماشایی و دیدنی، پر انرژی و ترکیبی از بافت شهری، روستایی و دریایی است. این شهر مکانی منحصر به فرد برای وجود معابد، ترامواها، فنگ شویی و سرمایه گذاری است.


۱۲. بارسلونا، اسپانیا

سوال اقامت

 

بارسلون دارای دوازده پارک تاریخی و دارای آثار باستانی است. همچنین سواحل زیبای بارسلون محلی برای تفریح اروپاییان است. بارسلون چندین آسمانخراش دارد که بلندترین آن «هتل هنر» است و ۱۵۴ متر بلندی دارد.


۱۳. آمستردام، هلند

سوال مهاجرت


آمستردام یکی از محبوب ترین هدف‌های گردشگری در اروپا با بیش‌از چهار میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان در سال است. بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌است و به یک موزه ی روباز و دیدنی می‌ماند. به همین خاطر یکی از جاذبه‌های گردشگری در آمستردام، قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد.


۱۴. میلان، ایتالیا 

اقامت بدون شرایط حضور مستمر

 

میلان شهر مد ایتالیا و مرکز اصلی مد ایتالیا است و معروف‌ترین شرکتهای مد جهان در میلان وجود دارد. این شهر به سبب جاذبه‌های تاریخی و مدرن گردشگری و جاذبه‌های تفریحی خود سالانه میلیون ها باز دید کننده را از سراسر جهان به دیدار خود می کشاند.


۱۵. تایپه، تایوان

اقامت راحت


تایپه پایتخت کشور تایوان است. تایوان جزیره ای است واقع در شرق آسیا که دارای جاذبه های گردشگری فراوان و توع قومیتی و فرهنگی می باشد.


۱۶. رم، ایتالیا

سفر به اروپا


رم، پایتخت کشور ایتالیا، شهری است که گنجینه ای از تاریخ را در دل خود جای داده است و کمتر کسی در دنیا است که این شهر را نشناسد یا حداقل یکبار هم که شده اسمش را نشنیده باشد. علاوه بر گنجینه ی تاریخی، این شهر دارای طبیعت بسیار زیبا و فضاهای سبز جذابی می باشد.


۱۷. اوساکا، ژاپن

موسسه نصرجاویدویرا

 

اوساکا ترکیبی زیبا از فرهنگ سنتی و مدرن را در سرتاسر خود نمود می‌دهد. این شهر پر از پارک‌های تفریحی، معابد، زیارتگاه، موزه، فضاهای سبز شهری و مراکز خرید است که همین موضوع آن را به شهری متنوع تبدیل می‌کند. غذاهای اوساکا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. شهر اوساکا نه خیلی گران و نه ارزان است؛ بنابراین می‌تواند مقصد مناسبی باشد.

 
۱۸. وین، اتریش

کشور یونان

 

قدم زدن در بزرگ‌ترین شهر اتریش که ملقب به شهر موسیقی است همانند قدم زدن در زمان و گردش در یک کلاس درس است. مردم شهر وین علاقه زیادی به کافه نشینی دارند و کافه‌ها در این شهر اهمیت زیادی دارند. دلیل علاقه مردم به کافه‌ها رفت و آمد افراد مختلف به آن و تبادل فرهنگ و دانش در آن‌ها است.


۱۹. شانگهای، چین 

مهاجرت

 

شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین و دومین شهر بزرگ جهان پس از توکیو است. شانگهای شهری است که مسافران غریب را با مظاهر مدرنیته با آن ساختمان‌های سر به فلک کشیده آشنا می‌کند. وجود بلندترین هتل دنیا ، برج تلویزیون (TV Tower) و همچنین وجود سریعترین ترن دنیا با سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت از نمونه‌ ای بارز پیشرفت و تکنولوژی بود.

 

۲۰. پراگ، جمهوری چک

راحترین کشور اروپایی برای اقامت

 

پراگ پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری چک است. این شهر لقب شهر صد مناره را به خود اختصاص داده است. شهری که با عبور از دوران جنگ جهانی دوم و بدون ویرانی زیاد، توانست جاذبه های تاریخی و فرهنگی خودش را برای بازدید آیندگان حفظ کند.