نکات سفر به یونان

در نکات سفر به یونان راجع به باید و نبایدهایی که در برای رعایت در این کشور وجود دارد صحبت خواهیم کرد. برای چه مدت برنامه ریزی کرده اید که در این کشور و آتن بمانید؟ اگر قصد سفر به یونان کشوری با آب و هوای گرم دارید و بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده اید، باید به نکاتی خاص در مورد این کشور توجه کنید. این مطالب را بهتر است که قبل از سفر به یونان خود بدانید. شاید بهتر باشد که این مطلب مجله الی گشت را قبل از سوار هواپیما شدن به یونان بخوانید.

 

گردشگرانی که قصد سفر به یونان را دارند، بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت فرمایند:

  • عکس گرفتن از تاسیسات نظامی و استراتژیک ممنوع می باشد. در بسیاری از موزه ها عکاسی ممنوع می باشد( خصوصا با فلش)
  • خارج کردن عتیقه جات از کشور خصوصا سکه، اشیای هنری و سنگ های باستانی ممنوع می باشد. هر چیزی که قبل از سال 1830 ساخته شده باشد، عتیقه به حساب می اید.
  • در هنگام تابستان از عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید و زیاد آب بنوشید.
  • با اینکه از سال 2010 کشیدن سیگار در مکان های عمومی نظیر کافه ها و رستوران ها ممنوع شده اند، این قانون عملا اجرا نمی شود. آتش سوزی در جنگل های یونان بسیار متداول است. از کشیدن سیگار در مناطق جنگلی اکیدا خود داری کنید.

 

به یاد داشته باشید که پول نقد پادشاه است

بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی، در یونان بیشتر پول نقد لازمتان می شود. بنابراین مطمئن شوید که پول کافی با خود داشته باشید. اگر نه، شما می توانید دستگاه های خودپرداز را به خصوص در مرکز شهرهای بزرگ پیدا کنید، اگرچه ممکن است این یک مورد را در جزایر کمتر شناخته شده پیدا نکنید. بنابراین اگر قصد بازدید از شهرهای کوچک یونان و اطراف آن را دارید، حتماً در آتن از قبل پول نقد بگیرید. یادتان باشد که در اکثر شهرها و جزایر یونان بسیاری از رستوران ها و موسسات کارت های اعتباری را قبول نمی کنند. بنابراین سعی کنید همیشه با خود پول نقد داشته باشید.