کمیسیون اتحادیه اروپا ابتکاری را تحت پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی  به امید رفع کمبود مهارت در اتحادیه اروپا و تقویت مشارکت متقابل سودمند در زمینه مهاجرت با کشورهای ثالث آغاز کرد.

این ابتکار ، مشارکت های استعدادیابی ، با هدف تطبیق مهارت های کارگران کشورهای خارج از اتحادیه اروپا با نیازهای بازار کار در داخل اتحادیه اروپا و تبدیل شدن به یک بخش اصلی از روابط اتحادیه اروپا با کشورهای شریک در هنگام مدیریت مهاجرت با هم.

در کنفرانسی که توسط کمیسیون تشکیل شده است ، نمایندگان کشورهای عضو ، پارلمان اروپا ، شرکای اجتماعی و اقتصادی و سایر ذینفعان اتحادیه اروپا امروز در مورد طراحی و استفاده از مشارکت های استعدادیابی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

"مهاجرت قانونی و مدیریت شده می تواند فواید زیادی برای جامعه و اقتصاد ما به همراه داشته باشد - خصوصاً وقتی از بیماری همه گیر COVID-19 خارج می شویم. ارتقاilling نیروی کار موجود ضروری است اما مهاجرت نیروی کار همچنین می تواند نقش مهمی در کاهش شکاف مهارت ها و تقویت پتانسیل نوآوری اتحادیه اروپا داشته باشد. مشارکت های استعدادیابی "یک برد سه گانه" برای همه طرف ها است. "، مارگاریتس اسیناس ، معاون رئیس جمهور در ارتقا شیوه زندگی ما اروپا گفت.