آیا می خواهید در یونان ، محل تولد دانشگاه (یا در یونان باستان ، Akadēmía) تحصیل کنید؟ این کشور مدیترانه ای به طور گسترده ای به عنوان چشمه فکری شناخته می شود که فرهنگ مدرن غربی به آن ...

بیش از 20  دانشگاه در یونان وجود دارد که در سراسر کشور و در بخش عمومی گسترش یافته اند. در حالی که تدریس به طور عمده به یونانی است ، برنامه های تحصیلی تخصصی در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های دیگر (معمولاً انگلیسی) نیز موجود است. این دانشگاه ها با 15 موسسه آموزش فنی (TEI) که برنامه های آموزش عالی با تمرکز بر مهارت های عملی و حرفه ای را در موضوعاتی مانند فناوری کاربردی ، مراقبت های بهداشتی ، کشاورزی ، مدیریت و هنر و طراحی ارائه می دهند ، پیوستند. نظام آموزش عالی به طور کلی یونان است شناخته شده، رتبه 41 ST  در جهان در اولین نسخه از  رتبه بندی قدرت سیستم آموزش و پرورش QS عالی .

شش دانشگاه در یونان در  رتبه بندی QS World University Rankings® 2021 قرار دارند ،

با بالاترین رتبه دانشگاه ها در کشور به شرح زیر است:

 

دانشگاه فنی ملی آتن

https://nasrjavid.com/images/news/post/1.jpg

دانشگاه فنی ملی آتن  نهاد بالاترین رتبه یونان، مفصل 477 در 2021. تاسیس در سال 1837 است، در دانشگاه ملی فنی آتن (و یا NTUA) یکی از قدیمی ترین دانشگاه در یونان است. امروزه حدود 23900 دانشجو دارد که بیشتر آنها در برنامه های 5 ساله تحصیل می کنند که منجر به دیپلم معادل کارشناسی ارشد مهندسی یا علوم می شود. نه دانشکده (دانشکده) دانشگاهی آن طیف وسیعی از رشته های مهندسی و همچنین معماری و ریاضیات کاربردی و فیزیک را پوشش می دهد. تدریس به زبان یونانی است ، اما دانشجویانی که به عنوان بخشی از برنامه تبادل اراسموس شرکت می کنند ، پروژه های خود را به زبان انگلیسی تکمیل می کنند. NTUA دارای چندین دانشگاه است که همگی در پایتخت پر جنب و جوش و تاریخی یونان ، آتن واقع شده اند.

 

دانشگاه ارسطو تسالونیکی

https://nasrjavid.com/images/news/post/1.jpg

دانشگاه ارسطو  بزرگترین دانشگاه در یونان است، و یکی از بزرگترین در جنوب شرقی اروپا. پردیس اصلی بزرگ آن در مرکز تسالونیکی ، دومین شهر بزرگ یونان و مقصد محبوب بازدیدکنندگان از این کشور واقع شده است. این موسسه در سال 1925 تاسیس شد ، به نام فیلسوف مشهور ارسطو ، که در نزدیکی شهر متولد شد ، نامیده می شود و به طور مختلف به عنوان دانشگاه ارسطو ، دانشگاه تسالونیکی یا AUTH شناخته می شود. این دوره ها را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در طیف گسترده ای از موضوعات ارائه می دهد ، بیشتر دوره ها به زبان یونانی تدریس می شوند. در رتبه بندی QS World University 2021 ، دانشگاه ارسطو تسالونیکی در رتبه 571-580 در جهان قرار دارد.

 

دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن

https://nasrjavid.com/images/news/post/2.jpg

همچنین دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن در میان 700 دانشگاه برتر جهان قرار دارد  . معمولاً فقط به "دانشگاه آتن" كوتاه می شود ، دانشگاه ملی و كاپودیستریای آتن در سال 1837 تاسیس شد و این دانشگاه را به قدیمی ترین دانشگاه در یونان تبدیل كرد. این دانشگاه حدود 125000 دانشجو دارد که در رشته های متنوعی از جمله حقوق ، زبان ، علوم بهداشتی ، فلسفه ، علوم سیاسی و علوم طبیعی برنامه هایی را ارائه می دهند. این دانشگاه دارای چهار پردیس اصلی است که هر کدام در محله ای متفاوت از آتن قرار دارند. 

سه دانشگاه دیگر در یونان که در حال حاضر در رتبه بندی QS World University قرار دارند ، دانشگاه کرت ،  دانشگاه پاترا  و  اقتصاد و بازرگانی آتن هستند .

شما همچنین می توانید یکی از کالج های خصوصی کوچکتر در یونان مانند کالج آمریکایی یونان را در نظر بگیرید که شامل دانشکده تجارت فارغ التحصیلان آلبا در کالج آمریکایی یونان  و  Deree - کالج آمریکایی یونان است.