تاریخ:21 اگوست 2020

دولت یونان روز جمعه اعلام کرد که واکسن Covid-19 را به طور رایگان در اختیار همه شهروندان یونان قرار می دهد و با باز شدن مدارس در ماه سپتامبر ، برای همه دانش آموزان و کارمندان  ماسک صورت خواهیم داد.

نخست وزیریونان در طی یک جلسه منظم درباره پیشرفت های مربوط به کرونا ویروس اعلام کرد ، واکسن Covid-19 برای همه یونانیان رایگان خواهد بود.

"اما هر وقتی که واکسن در اختیار ما باشد ، برای همه شهروندان یونان بصورت رایگان در دسترس خواهد بود."

در اوایل روز جمعه ، وزیر امور داخلی تاکیس تئودوریکاکوس گفت: "پس از تصمیم نخست وزیر کیوریاکوس میتسوتاکیس ، ما در حال آماده سازی برای رفع نیازهای ماسک همه دانش آموزان از طریق مقامات محلی هستیم.

وی افزود: در کلیه مدارس یونان به کلیه دانش آموزان ، در تمام مقاطع تحصیلی ، ماسک ارائه می شود. برای تأمین هزینه ، به مقامات محلی 15.2 میلیون یورو کمک ویژه فوق العاده داده می شود.

این اقدام در پی انتقاد احزاب مخالف و سازمانهای والدین است که خانواده های فقیر ممکن است نتوانند هزینه اضافی ماسک صورت را تحمل کنند.

همچنین روز جمعه ، وزیر آموزش و پرورش نیکی کراموس توضیح داد که استفاده از ماسک فقط در کلاس اجباری خواهد بود. وی اضافه کرد: "در فضای بیرون ،  دانش آموزان در هر سنی نیازی به پوشیدن ماسک نخواهند داشت ، مگر اینکه ازدحام زیاد باشد.

منبع خبری:www.greekreporter.com

 یونان واکسن رایگانCovid-19 را ارائه می دهد ، و به همه دانشجویان ماسک صورت می دهد